Tengok - Tengok

Mukadimah


Click here for Myspace Layouts

Followers Fiza Tiza

falling object love

Monday, July 18, 2011

Ampun Kan Lah Daku

Assalamualaikum.! Dengan Nama Allah Yang Maha Permurah Lagi Maha Mengasihani.
Mula-mula sekali Fiza ingin mohon maaf banyak-banyak sangat DARI HUJUNG RAMBUT SAMPAI HUJUNG KAKI dengan semua orang diseliling Fiza dan readers sekalian! Fiza buat tajuk entri kali ni kerana fiza berasa, fiza telah melakukan kesalahan pada orang sekeliling fiza! Maaf kan Fiza.!



Tajuk entri pada kali ini adalah, korang dah baca kan kat atas tu. So korang faham-faham jela kan. Setiap manusia mesti ada dan PERNAH buat kesilapan bukan?! Kalau tak ade buat kesilapan, macam mane pemikiran kita nak matang kan? Betul tak? Tapi kita harus pasti kan kesalahan yang lalu tidak berulang semula. Kalau ianya berlaku semula, alamat nye korang tak pernah belajar dari kesilapan lerr itu atau sebalik nye. 
Kadang-kadang kita sering terfikir bahawa dunia ni tak adil pada kita kan?! Tiba-tiba saje musibah telah melanda diri kita kan? Kita sering mengeluh kenapa ini yang terjadi pada diri kita kan? Tapi korang pernah tak sekali terfikir balik ape dosa kita yang kita pernah buat DULU? Dosa yang terlepas pandang atau tak nampak langsung melain kan orang di sekeliling kita dan mereka tak mahu memberi tahu kepada kita, kerana mereka takut kita berkecil hati?! Bukan? 
Itu ade membawa maksud yang tersirat, kadang-kadang Allah ingin memberi ujian kepada hambanya, samaada hambanya ini taat padaNya atau sebaliknya, Atau pun ianya ade lah balasan Tuhan atas kesilapan kita dan kita sendiri pun tak sedar itu lah yang kita pernah buat selama ni!  
Tapi bagi Fiza pula, kalau korang ade masalah dengan fiza ke, kecil hati dengan fiza ke, sakit hati dengan fiza ke. Korang boleh face to face dengan fiza dan bagitahu fiza ape salah fiza pada korang. Dan fiza akan mengaku kalau itu betul salah fiza, dan fiza akan pohon maaf dari mu! Sebab fiza tahu fiza tak sempurna dan senang buat salah dengan manusia. Dan kadang-kadang fiza sendiri pun tak perasan ape salah fiza. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Singgah Jika Mahu